Jól tompította a válság hatásait a Henkel

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 03. 16. 14:29

A Henkel Csoport a 2020-as üzleti évben 19,3 milliárd euró árbevételt ért el, amely szerves értelemben valamivel elmarad az előző évi szinttől. Ugyanakkor nyereséges üzleti tevékenységet tartottak fenn, 13,4 százalékos korrigált EBIT-marzs mellett: üzemi eredményük 2,6 milliárd euró volt. Ezenkívül nagyon erős, 2,3 milliárd eurót meghaladó szabad cash flow-t termeltek. Az Adhesive Technologies és a Beauty Care üzletág néhány százalékos szerves árbevétel-csökkenését a Laundry & Home Care üzletág nagyon markáns, 5,6 százalékos szerves árbevétel-növekedése ellensúlyozta.

– Eredményünk alakulása tükrözi megnövekedett befektetéseinket, amelyeket 2020 elején jelentettünk be és amelyhez a válság ellenére is ragaszkodtunk. A kulcsfontosságú üzleti szegmensekben a kereslet csökkenése a COVID-19 válság idején szintén negatívan befolyásolta jövedelmezőségünket. A sikeres költséggazdálkodásnak és a továbbfejlesztett működési modellek megvalósításának köszönhetően azonban részben enyhíteni tudtuk a válság eredményünkre kifejtett hatásait – kommentálta a számokat Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke. //

Kapcsolódó cikkeink