Lidl Campaigns For Living Wages In Banana-Producing Countries
Lidl is campaigning for living wages in banana-producing countries as part of its commitment to ensure more sustainable standards and fair trade in global supply chains.
As early as 2006, the company introduced ‘Fairglobe’, a private-label brand for fair trade products such as coffee and organic bananas.
The food retailer pursues an approach that supports fair wages and incomes, and includes transparency on the wage and income situation of people in global supply chains, responsible purchasing practices, and the implementation of scalable pilot projects.
ESM
Related news
Pressure on retail chains continues to grow — warns Lidl Hungary CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl is again the sponsor of the Women’s Handball World Championship
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl: another special tax increase could lead to chain closures in the Hungarian market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Extended margin squeeze begins – 13 more products will be subject to regulation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cheese prices may rise: semi-hard varieties are exempt from margin restrictions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >From Monday, the SZÉP card can be used again to purchase cold food
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
