Lidl Campaigns For Living Wages In Banana-Producing Countries
Lidl is campaigning for living wages in banana-producing countries as part of its commitment to ensure more sustainable standards and fair trade in global supply chains.
As early as 2006, the company introduced ‘Fairglobe’, a private-label brand for fair trade products such as coffee and organic bananas.
The food retailer pursues an approach that supports fair wages and incomes, and includes transparency on the wage and income situation of people in global supply chains, responsible purchasing practices, and the implementation of scalable pilot projects.
ESM
Related news
Lidl launches integrated payment via app
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl Hungary joined the donation convoy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl’s first mobile store in Hungary will open on October 17th
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian freight transport at a sustainability turning point
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Buffet system in schools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The outlook continued to improve in October, with the GKI business climate index reaching a thirteen-month high
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >