Consumer confidence in Europe has improved
Consumer confidence in the euro area and the European Union improved markedly in February, according to a preliminary flash estimate released by the European Commission on Thursday.
In the euro area, which comprises 19 countries, the consumer confidence index rose by 1.5 points to 6.6 points.
Analysts expected a slight decline of minus 8.2 points after the minus 8.1 points in January.
The consumer confidence index rose by 1.2 points to 5.9 points in the 27 Member States of the European Union. (MTI)
Related news
Climate change: a concern that is losing importance in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The pace of consumer price increases in the euro area accelerated in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Business sentiment improved slightly in September in the euro area and the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Acquisition of Just Eat Takeaway completed: “The hard work starts now”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >