Javult a fogyasztói bizalom Európában
Érezhetően javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban februárban – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
A 19 országot tömörítő eurózónában 1,5 ponttal, mínusz 6,6 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index.
Elemzők enyhe romlásra, mínusz 8,2 pontra számítottak a januári mínusz 8,1 pont után.
Az Európai Unió 27 tagállamában 1,2 ponttal, mínusz 5,9 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke.
Mindkét érték fölötte áll a hosszú távú átlagoknak, az euróövezeti mutató hosszú távú átlaga ugyanis mínusz 10,6 pont, az unióé pedig mínusz 10,2 pont.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >