Hungarians choose wines on the basis of taste, color and price
Hungarian consumers buy and consume Hungarian wines in 95 percent, and nearly three-quarters of them never drink foreign wines at all – Szabó Ádám, the Marketing Director of Ital Magyarország said.
The domestic wine consumption patterns are broad enough in all respects, regardless of their wealth status and age, but in general, Hungarians buy primarily wines for everyday consumption, mostly from supermarkets and hypermarkets.
Related news
Phytoplasma and market changes are the most pressing challenges in winemaking, according to experts
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The strategy of the Hungarian Wine Marketing Agency places special emphasis on strengthening foreign markets
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian wine composed by artificial intelligence wins one of the world’s most prestigious competitions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pessimistic consumer sentiment eased somewhat in the euro area in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Raw milk’s price drops below 200 forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >