ITM checks the green rating of hair care products after face creams

Consumer protection control of hair care products in October
There are more and more environmentally and health-conscious customers, and the demand for products made exclusively from natural or recycled raw materials is constantly growing. It can therefore pay off for businesses to offer organic, natural or organic goods. But this is often unfounded: according to a previous EU survey, 42 percent of green claims are exaggerated, fake or misleading. (MTI)
Related news
NKFH: hidden dangers on slides and rope courses, the consumer protection authority found hundreds of illegal devices
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Spot checks: focus on displaying promotional prices
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >TEDi store chain recalls flower-patterned glass cups due to risk of lead and cadmium leaching
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Coffee prices are falling, can it be cheaper here too?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MMSZ Green Club meeting at Danone: sustainable operations in practice
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Faster, greener, smarter – today’s minimum requirements in FMCG transport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >