Six and a half billion HUF are spent on toys this summer
Hungarian families spend more on toys and games this summer. The average basket value is rising with 10 percent – according to the survey of the latest Regio Játék.
Compared with last year, Hungarian families spend more on summer toys and beach accessories: the average basket value increased by 10 percent to 7526 forints in case of online purchases, while for shop sales by nearly 15 percent to 5672 forints.
For the whole market, this means that the total summer toy and game market may reach 6.5 billion forints this year – Gyaraki Dávid the marketing director of the Regio Játék said.
Related news
Private label’s allure transcends income levels, survey finds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lack of Guidance, Not Interest, Holds Back SMEs from AI Adoption
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Ipsos Cost of Living Monitor 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: retail turnover in October exceeded the same period of the previous year by 3.1 percent and the previous month by 0.5 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tradition and innovation characterize this year’s Christmas candy market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A record amount of donations was collected in the Food Bank’s charity campaign.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

