Corona Achieves Net-Zero Plastic Footprint Globally
Anheuser-Busch InBev (AB InBev) has announced that its Corona brand has achieved a net-zero plastic footprint globally, which means that it recovers more plastic than it releases into the environment.
The achievement, which AB InBev claims is a first among global beverage brands, is part of Corona’s vision to be a sustainability leader in consumer packaged goods.
It is also the latest in the brand’s longtime efforts to help protect the world’s oceans and beaches from marine plastic pollution.
ESM
Related news
Sustainable gastronomy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mondelēz and Tesco trial Cadbury packaging with 60% less plastic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >ALDI Launches Supermarket First Own-Label Aluminium Wine Bottle for Just £5.99
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Industrial production is still declining in Hungary, but is already increasing in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Food is everything to us” – says Tesco’s new campaign focusing on excellent ingredients
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There are 10 more days to take part in the OKOSTÁNYÉR® National Student Knowledge Test
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >