GfK: the market share of private label products has increased
Last year, after five years of stagnation, the market share of private label products of the retail chains increased by 1 percentage point to 24 percent on the fast moving consumer goods market – according to a recent study of GfK.
According to the report, sent to MTI on Tuesday, the sales of commercial brands have increased the most at discount retailers, drugstores and supermarkets. In discounts, the market share of private label products reached 3 percentage points. (MTI)
Related news
GfK’s German consumer sentiment index for May improved
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >European Purchasing Power 2024: Hungary in 30th place
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl GB To Remove Design Elements Targeted At Kids From Own-Brand Products
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Margin freeze: prices of hundreds of products have decreased, the government may expand the scope
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Labour market trends in grocery retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Changing meat market: more cattle and pigs, less poultry processed in the first half of 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >