GfK: the market share of private label products has increased
Last year, after five years of stagnation, the market share of private label products of the retail chains increased by 1 percentage point to 24 percent on the fast moving consumer goods market – according to a recent study of GfK.
According to the report, sent to MTI on Tuesday, the sales of commercial brands have increased the most at discount retailers, drugstores and supermarkets. In discounts, the market share of private label products reached 3 percentage points. (MTI)
Related news
GfK’s German consumer sentiment index for May improved
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >European Purchasing Power 2024: Hungary in 30th place
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl GB To Remove Design Elements Targeted At Kids From Own-Brand Products
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
OECD further improves forecast for global GDP growth this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EPR fees will increase from October: the prices of several products may double
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MNB: slower growth, declining inflation expected
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >