GfK: further moderate growth is expected in retail in 2018
The turnover of daily consumer goods in Hungary last year increased by 2 percent, compared to the figures recorded in 2016, according to GfK’s Commercial Analyzes in 2017.
The market researcher expects a further moderate growth this year, but at the same time it is likely to fall short of growth, compared to other countries in the region. Trends in the conditions of the purchase continued to grow further, and sales of discount stores and drug stores increased considerably from the commercial channels.
Related news
GfK’s November German consumer sentiment index worsened
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >All conditions for the margin stop removal have been met
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK study: This is how European commercial purchasing power has changed in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Despite the challenges, the SME sector maintains its position in the Hungarian economy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nébih is already preparing for the holidays – winter seasonal inspections are starting
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nutri-Score, or the bittersweet energy label of foods
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
                    
                    
                    
					
					
					
