Fontosnak tartjuk a sikerek megünneplését, mégsem szánunk rá időt
A lakosság csupán 11%-ára jellemző igazán, hogy megünnepli hétköznapi sikereit – derült ki a PICK friss felméréséből. A kutatás arra is rávilágított, hogy akik számára az ünnepléshez hozzátartozik a közös étkezés, inkább nem kockáztatnak, és a már jól ismert, bevált márkát választják.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A PICK legfrissebb reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a magyar lakosság négyötöde fontosnak tartja az apró sikerek megünneplését, ezek közül a legnagyobb arányban a 40–59 évesek tartják nagyon fontosnak (42%). Ugyanakkor a gyakorlatban mindössze 11%-ról mondható el, hogy ezt rendszeresen meg is teszi, míg a válaszadók több mint fele (53%) egyáltalán nem vagy jellemzően nem szán rá időt. Az apró sikerek megünneplésének hiánya a 60 éves vagy idősebb lakosságot érinti leginkább, 25%-uk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem jellemző rá, hogy erre fordítson időt.
A felmérésből az is kiderült, hogy azoknak a többsége (38%), akik valamilyen étkezéshez köthető tevékenységgel ünnepelnek, inkább nem kockáztatnak, és a már jól bevált márkát választják az újítás helyett. A jelenlegi inflációs környezetben az sem meglepő, hogy a magyarok negyede azonban inkább arra törekszik, hogy minél kevesebb kiadással megússza az alkalmat, így az olcsóbb márkák és termékek közül választ. Ugyanakkor 16% nem enged a minőségből, és olyan megbízható, minőségi márkákat vásárol, amelyek nem okoztak csalódást korábban sem. A lakosság 4%-a viszont úgy vélekedik, hogy ilyenkor nem számít, mennyibe kerül a termék, és olyan prémium, drágább márkákat is kipróbálnak, amelyeket egyébként nem vennének meg.
– A célunk most az, hogy aki a PICK márkát választja, a minőség és megbízhatóság mellett, többet kapjon a pénzéért, mint korábban. Ezért idén ősszel a „PICK. Minden nap nyerhetsz” elnevezésű országos nyereményjátékunk során naponta 40×10 000 forintot nyerhetnek a szerencsések bankszámlára utalva, a fődíj pedig 4×1 000 000 forint lesz előre feltöltött OTP-bankkártyán átadva – mondta el Szabó-Spanyol Henriett, a PICK márka senior brand menedzsere. //
Related news
Hungarian SMEs need more information on ESG requirements
A recent research by Billingo has found that 67% of…
Read more >Food Labels Should Indicate Whether Products Were Made Using AI, Say Consumers
Some 83% of consumers believe that food labels should state…
Read more >Consumers have reached the limits of their capacity
In August 2024 RRD came out with its Awareness-to-Action Study…
Read more >Related news
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Hungary are this year’s winners
This year, Trade Magazine announced the Christmas TV Ads 2024…
Read more >This year’s CO-OP Star Silver Pine and Silver Star awards have been presented
As every year before Christmas, this December, the CO-OP Star…
Read more >Declining company numbers, permanent half-million limit
In 2024, the number of partnerships is expected to decrease…
Read more >