Coronavirus To Accelerate UK Grocery’s Digital Shift, Says Sainsbury’s Boss
The coronavirus pandemic is accelerating a digital shift in UK grocery shopping as Britons embrace home delivery, click and collect and technologies such as in-store scanning, the boss of Sainsbury’s has said.
Since the crisis started Sainsbury’s, Britain’s No 2 supermarket group, has increased online delivery and click and collect slots by nearly 50%, while sales volumes have nearly doubled.
In Sainsbury’s stores shopper participation in ‘Smartshop’, which enables customers to use in-store handsets or their smartphone to scan their shopping as they go round the store, has gone “through the roof”.
ESM
Related news
JD.com’s attempt to enter the UK market fails
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Oatly Is Launching A Ready-To-Drink Matcha Latte Oat Milk This Summer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sainsbury’s To Launch Unified Retail Media Platform, Nectar360 Pollen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pessimistic consumer sentiment eased somewhat in the euro area in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Raw milk’s price drops below 200 forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >