Growing sales for laundry detergent capsules

Albert Szőke
senior product
consultant, GfK
In the first 9 months of 2019 the number of laundry detergent capsule buying households kept growing, and liquid/gel products also acquired new buyers. If we want to simplify things a bit, we can say that half of shoppers purchase liquid laundry detergents, 1/3 buy capsules and 1/4 take home the powder format. What is more, capsules are gaining ground in each demographic group and income category, too. The average household does the laundry 20-21 times a month. Laundry detergent capsules are the most popular among so-called light users; heavy users prefer liquids. //
Related news
Germans Open to AI Agents in Shopping
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK’s November German consumer sentiment index worsened
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK study: This is how European commercial purchasing power has changed in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
AI Readiness Index 2025: we are more prepared now
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >No promotions, no shopping
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Aldi launches ‘lickable’ wrapping paper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

