Mondelēz to sell its chewing gum business
Mondelēz International Inc plans to sell its chewing gum business, including brands Trident and Dentyne, and the Halls cough drop brand. The company intends to focus on chocolates and snacks in the future. The Cadbury maker will only keep its gum brands in emerging markets. With reshaping the product line, Mondelēz aims to generate 90% of revenue from chocolates and biscuits.
Related news
Mondelēz and Tesco trial Cadbury packaging with 60% less plastic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Court lifts protection of Nespresso capsules in Benelux
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mondelez has inaugurated its largest solar park in Central and Eastern Europe in Székesfehérvár
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars named to TIME magazine’s list of the world’s best companies for 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >