Shoppers need to get used to this type of communication
With the spreading of digitalisation, artificial intelligence (AI) is playing a bigger role in retail too. For instance chatbots are used to communicate with consumers. According to a survey conducted with 1,000 participants in the USA by Point Source, 54 percent of shoppers prefer communicating with a real person when contacting the customer service. Retail Customer Experience highlights it from the study that although consumers still need to get used to communicating with chatbots, AI use in retail increases buying willingness: 49 percent of consumers buy more often and 34 percent spend more when AI is part of the sales process. //
Related news
AM: Hungary is at the forefront of agricultural digitalization
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Market overview: Hungarian freight forwarding has reached a turning point
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungary is at the forefront of agricultural digitalization
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The downside of Matcha fever: the popular drink can also cause hair loss
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >