The Hungarian television advertising market is expecting a single-digit growth this year
The Chairman of the Hungarian Electronic Broadcasters Association (MEME) predicted a “correct, but single-digit” growth for the Hungarian television advertising market this year.
Kovács Krisztián stated that they do not expect significant changes in the trends, ie the expansion of the cable channel may continue as well as the spread of such solutions (sponsorships, product placement), which all advertisers get closer to the content.
According to the survey published in March; in 2014 the total advertising spending was 189.05 billion HUF last year in Hungary, which is 7.77 percent higher than in 2013. (MTI)
Related news
NKFH: every fourth advertisement is objectionable
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI-generated ads can have a negative influence on consumer perception
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone GDP grew by 0.1 percent in the second quarter compared to the previous quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: industrial production decreased by 1.0 percent compared to the same period of the previous year, expanded by 2.0 percent compared to the previous month
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >