More and more retailers support communicating with AI
According to a recent survey by the German EHI Retail Institute, in the German-speaking world AI use in the communication of retail companies doubled in the last two years.

Eight out of ten companies regularly use AI for writing texts, editing images and videos, and desktop research
This article is available for reading in Trade magazin 2025/6-7.
More than 80% of the companies surveyed regularly use AI for writing texts, editing images and videos or for research purposes. Two-thirds of them experience significant time and cost savings as a result of using AI. //
Related news
BNP Paribas Cardif: Hungarians are less afraid of losing their jobs to artificial intelligence this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Wholesale 2025: growth under margin pressure
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cautious optimism
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Lidl’s first mobile store in Hungary will open on October 17th
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >FAO: 890 tons of food is the balance of the Donation Convoy celebrating the anniversary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Shell Hungary’s management has been renewed
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >