More and more retailers support communicating with AI
According to a recent survey by the German EHI Retail Institute, in the German-speaking world AI use in the communication of retail companies doubled in the last two years.

Eight out of ten companies regularly use AI for writing texts, editing images and videos, and desktop research
This article is available for reading in Trade magazin 2025/6-7.
More than 80% of the companies surveyed regularly use AI for writing texts, editing images and videos or for research purposes. Two-thirds of them experience significant time and cost savings as a result of using AI. //
Related news
Allee’s operations are exemplary in terms of sustainability at a global level
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Careless corporate use of artificial intelligence can also violate trade secrets
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retailers turn to AI for marketing, merchandising
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Pekó: “Coop isn’t just a network, it is a way of life – and has been for 30 years”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
