Egyre csökken a vörösborfogyasztás
A magyarországi borkultúra és borkereskedelem hasonlóan alakul, mint amit globális trendek mutatnak. Ennek sajnos negatív hatásai is vannak, például Bordeaux-ban már támogatásokat fizetnek a szőlőkivágásért, mivel a világborpiac összezsugorodik. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2017 óta folytat átfogó piackutatást a magyar borvásárlási és borfogyasztási szokásokról. A kutatás megállapította, hogy az elmúlt hat évben nálunk is jelentősen csökkent mind a borfogyasztók száma, mind a fogyasztás gyakorisága.
Ez a tendencia szinte minden rétegre kiterjed, függetlenül a nemtől vagy kortól. Kivételt csak a magas jövedelmű fogyasztók jelentenek, akiknél nem tapasztalható hasonló visszaesés. A borfogyasztók között egyre inkább elterjednek az importborok, különösen a fiatalok és a kevésbé jómódú rétegek körében – írja a vg.hu.
A vörösborok fogyasztása csökkent, míg a rozé- és fehérborok népszerűsége nőtt. A rozéborok különösen sikeresek, és a fehérborok is tartósan növekvő tendenciát mutatnak.
Az alkoholfogyasztást folytatók között a száraz és félszáraz borok népszerűsége nőtt, ami az általános tendenciával harmonizál. A borvásárlás helyeiben a diszkontok és az online vásárlás népszerűsége nő, míg a kisebb élelmiszerboltok és hipermarketek aránya csökken. A diszkontok különösen a nők és az idősebb korosztály körében növekedtek.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa a fiatalok bevonását javasolja a borfogyasztás növelése érdekében. Például a koktélkultúra erősítése lehetne egy jó eszköz a fiatalok elérésére, mivel a koktélok világszerte népszerűek. A magyar borászatnak az újítások felé kellene nyitnia a fiatalabb generációk megszólítására.
Az ágazatban számos probléma és kihívás van, különösen a szőlészek és borászok jövedelmezőségének kérdése, amit a jelenlegi gazdasági és jogi környezet tovább nehezít.
Related news
Wine consumption habits have changed a lot: today we are more likely to buy lighter, fruity red wines
A bottle of excellent red wine, which goes well with…
Read more >Zsolt Liptai became the winemaker of the year
The Hungarian Wine Academy (MBA) has awarded Zsolt Liptai, the…
Read more >8 million bottles of spirits and 225 cash machines await customers
Tesco has prepared 8 million bottles and cans of alcoholic…
Read more >Related news
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Hungary are this year’s winners
This year, Trade Magazine announced the Christmas TV Ads 2024…
Read more >This year’s CO-OP Star Silver Pine and Silver Star awards have been presented
As every year before Christmas, this December, the CO-OP Star…
Read more >Declining company numbers, permanent half-million limit
In 2024, the number of partnerships is expected to decrease…
Read more >