Retail sales stagnated in September in the Czech Republic
In August, year-on-year, there was a net 1.5 percent increase calendar effect adjusted.
Excluding calendar effects, there was a 0.4 percent year-on-year increase in September. While food sales fell 2.1 percent, manufactured goods rose 2.6 percent. Fuel sales fell 1.1 percent.
“In September, sales of only a few manufactured goods, household and construction supplies, computers and similar equipment, and health goods and medicines increased,” pointed out Marie Bousková, director of the statistical office. (Kokes János, MTI)
Related news
Challenges of the retail sector: retail has become more crisis-resistant
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The challenges of the retail sector, or can problems be transformed into solutions?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How is Hungary’s demographic decline transforming retail?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
How to avoid the hassles of online shopping?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >It’s time for company Christmas parties: a waste of money or a good party?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Price isn’t enough, promotions and re(in)novation are lifting the plane
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
