Csehországban megnyíltak az üzletek
Csehországban folytatódik a közéletet és a gazdaságot korlátozó, márciusban bevezetett intézkedések fokozatos feloldása, amit a koronavírus-járvány terjedésének jelentős lelassulása tett lehetővé.
Hétfőn kinyithattak a 2500 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek és a legtöbb szolgáltató is. Az üzemeltetők azonban minden esetben kötelesek betartani a szigorú speciális higiéniai szabályokat.
Kinyitottak a fitness- és a wellness-központok is, de az öltözők és a zuhanyozók használata nélkül. A ruházati boltokban tilos a vásárolt áru felpróbálása. A köztereken már engedélyezett legfeljebb tíz ember csoportosulása, de a szájmaszkok kötelező használata várhatóan június végéig érvényben marad. Továbbra is zárva vannak a vendéglők, az iskolák, a színházak, a mozik és elmaradnak a sportrendezvények.
A prágai kormány feloldotta a külföldi utazások tilalmát is, de kiderült, hogy a szomszédos országok korlátozó intézkedései miatt a csehek gyakorlatilag mégsem tudnak sehova utazni.
Az egészségügyi minisztérium napi kimutatásaiból kitűnik, hogy az utóbbi időben a fertőzöttek számának növekedése jelentősen lelassult, miközben gyorsuló ütemben nő a Covid-19 betegségből felgyógyultak száma.
Országos szinten hétfő reggelig 7404-re emelkedett a regisztrált fertőzések száma, ugyanakkor 2555 páciens már felgyógyult – derült ki a tárca hétfő reggeli adataiból. Az első megbetegedést Csehországban március elsején mutatták ki.
A cseh kórházakban jelenleg 360 beteget ápolnak, közülük mintegy 50-55 személynél minősíthető súlyosnak a betegség lefolyása. Vasárnap mintegy ötvennel nőtt a fertőzöttek száma, ami az egyik legalacsonyabb napi növekmény március közepe óta. A hét végén hatan haltak meg, a halálesetek száma ezzel 221-re emelkedett. A laboratóriumi tesztek száma közben megközelítette a 220 ezret. (Kokes János, MTI)
Related news
Full-time jobs in retail sector are in demand
Retailers are seeing increased interest from job seekers looking for…
Read more >Tesco faces uncertain future in Central Europe
Tesco’s business in Central Europe faces significant challenges. In its…
Read more >IGD: Retail media and increased efficiency will be important in 2024
This article sets out to summarise the retail trend predictions…
Read more >Related news
Borsodi is the official beer of the Hungarian national football team
Borsodi Brewery and the Hungarian Football Federation have signed a…
Read more >Coca-Cola signs $1.1bn deal with Microsoft in generative AI push
The drinks group has been working with generative AI for…
Read more >6 in 10 Gen Zs prioritise user experience and trustworthy reviews
Over 75% rely on reviews and customer service when shopping,…
Read more >