Csak minden ötödik ausztrál eszik naponta húst
A Toluna új kutatásából kiderül, hogy csökkenőben van az ausztrálok húsfogyasztása, a válaszadók mindössze 20%-a eszik naponta húst. Bár a felmérés mintája viszonylag kicsi volt – mindössze 1026 ember –, az eredmény önmagáért beszél.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A tanulmány a húsfogyasztás mérséklésének legfőbb okát az egészségügyi aggályokban (65%), az anyagi megfontolásokban (a hús ára) (40%), a környezetvédelmi (30%) és az erkölcsi aggályokban (12%) látja.
Sej Patel, a Toluna Australia igazgatója szerint a vásárlók számára az egészség a legfontosabb, amit a kiskereskedőknek figyelembe kell venniük. Úgy látja, hogy noha az ausztrálok minimális arányban követnek jelenleg vegán étrendet, meglepően sokan csökkentik aktívan a húsfogyasztásukat, és szeretnének hús helyett növényi alapú húsalternatívákat fogyasztani.
A tanulmány szerint az ausztrálok szeretnének a jelenleginél egészségesebben táplálkozni, a válaszadók 69%-a szeretné, ha étrendje a jövőben „nagyon egészséges” lenne. Minden negyedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy már kipróbálta a növényi alapú húsalternatívákat, és többségük a jövőben is vásárolna ilyeneket.
A pandémia is komoly akadályozó tényezőnek bizonyult: a többség azt állította, hogy hatással volt általános egészségi állapotára és az egészséges táplálkozáshoz való hozzáállására. //
Related news
Plates and glasses going green
Demand for plant-based products has been growing steadily in recent…
Read more >Register now as a visitor for the Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 in Vienna!
Registration is now open for the Free From & Specialty…
Read more >Coca-Cola is testing an AI-powered vending machine
Coca-Cola has unveiled its latest development, the Coke&Go smart cooler…
Read more >Related news
The ‘Csárda’ Becomes a Hungarikum at the Historic Hortobágy Inn
At its recent meeting held in Hortobágy, the Hungarikum Committee…
Read more >You can’t light up anywhere in France where there are children
Starting July 1, smoking will be banned in all outdoor…
Read more >An era ends, a new one begins – marketing leadership change at Eisberg
After two years, Judit Gál, the company’s marketing and communications…
Read more >