Sustainability at centre of Coles’ refreshed strategy
Coles is aiming to become “Australia’s most sustainable supermarket” with a refreshed strategy focused on its online and own brand offerings.
The supermarket will expand its own brand convenience and health offerings as it seeks to deliver “the best value” for time-poor consumers.
The retailer, expects to make $1 billion in cumulative savings over the next three years through investments in technology, automation, and artificial intelligence.
The supermarket chain will also optimise its store network to increase sales density by tailoring up to 40 per cent of floor space to meet specific local customer requirements.
The supermarket is embedding sustainability processes across the business to improve outcomes in areas like energy use and waste.
Related news
Behavioral research has shown that those who are thrifty live greener lives
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H Insurance won the MNB’s Green Finance Award
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Older people are leading DRS in Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >More new products
Werther’s Original Caramel Popcorn and Werther’s Original Salted Caramel Popcorn
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Regina XXL 3 ply kitchen rolls
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eleplant, 75% plant-based spread 200 g
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

