Sustainability at centre of Coles’ refreshed strategy
Coles is aiming to become “Australia’s most sustainable supermarket” with a refreshed strategy focused on its online and own brand offerings.
The supermarket will expand its own brand convenience and health offerings as it seeks to deliver “the best value” for time-poor consumers.
The retailer, expects to make $1 billion in cumulative savings over the next three years through investments in technology, automation, and artificial intelligence.
The supermarket chain will also optimise its store network to increase sales density by tailoring up to 40 per cent of floor space to meet specific local customer requirements.
The supermarket is embedding sustainability processes across the business to improve outcomes in areas like energy use and waste.
Related news
Tesco trials in-store avocado scanners to check ripeness
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PepsiCo, Mars, ADM Team Up To Support Regenerative Agriculture In Poland
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Clean Industrial Deal: everything about the green transition and how to finance it
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >More new products
(HU) Mizo PROTE!N1 – Minden pillanatban benne vagyunk!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Monster Lando Norris
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Czelli Scone flour mix
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >