Coca-Cola unifies its brands
Today in Hungary, Coca-Cola revealed the final act in a year long “One Brand” unification strategy. It’s Coke’s new packaging. Now Coca-Cola, Diet Coke, Coke Zero, and Coke Life will share a single branded aesthetic around the world, unified by a red disc, and advertised together in a new wave of shared commercials. “When people see this new brand identity, they’ll know they’re buying a Coca-Cola,” says James Sommerville, vice president of global design.
Previously Coca-Cola’s approach has been to give each new product its own branding, starting in 1982, when the company launched Diet Coke. But a health-conscious public has slowed sales on sugar-based Coca-Cola, while artificially sweetened Coke sales plummet. So the company is repositioning the brands to work together.
Related news
Monster Lando Norris
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Robust change in the coffee category
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Italian cuisine 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A new investor arrives at Real Nature Kft. – in the name of stability and growth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >José Mourinho returns in the latest episode of Snickers’ iconic ‘You’re Not Yourself When You’re Hungry’ campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The start of school brought the second strongest week in the history of Kifli.hu
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >