Retail chains are optimistic
Normally, the fourth quarter is prominent in retail chains, this period usually accounts for an above-average share of annual sales, but this year, the coronavirus pandemic re-wrote the plans. Tesco’s press department has indicated to the World Economy that the Christmas period is indeed the strongest in terms of traffic in this sector, with the coming weeks expected to be decisive this year as well.
True, at Tesco, the business year runs from March to February, meaning the last three months don’t coincide with the fourth quarter on the calendar. (vg.hu, Gyöngyösi Balázs)
Related news
NGM: purchasing power is increasing, retail trade is expanding – family tax cuts and food vouchers for pensioners are further strengthening turnover
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H Analyst Commentary: There is still room for expansion in Hungarian stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“You can’t say no to such an exciting time!”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
K&H Analyst Commentary: What awaits Hungarian inflation?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Metro opens new logistics centre near Bucharest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Müller expands use of AI for shelf placement and pricing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >