Starbucks deal seems to pay off for Nestlé
Nestlé and Starbucks hope that the new products developed in their cooperation will help to increase sales. In May 2018 Nestlé paid USD 7.15 billion for rights to sell Starbucks-packaged coffees and teas. Nestlé has developed a range of new products, including Starbucks-branded capsules for its Nespresso and Dolce Gusto single-serve coffee brewers – available in more than 40 markets at the end of 2019. Nestlé revealed that it had generated incremental sales of around EUR 282.8 million with the new products last year.
Related news
Robust change in the coffee category
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Five microtrends rewriting green claim strategies
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Ágnes Topor: “Many are unaware of the sales-boosting effect of vouchers”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
There are both positives and negatives in the new Hungarian certificate
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: In the second quarter of 2025, the economic performance exceeded the second quarter of 2024 by 0.2 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Consumer price inflation accelerated in the euro area in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >