E-commerce is reducing the carbon footprint of retail, according to a study
In more than 75 percent of the baseline cases examined by the MIT Real Estate Innovation Lab, e-commerce proved to be the more sustainable solution.
Delivering goods on an optimal route reduces transportation-related emissions by almost 90 percent, the study finds. Most of the emissions associated with traditional trade come from the transport of goods, and this is two and a half times the carbon footprint from packaging, from which most of the CO2 emissions from e-commerce come. (MTI)
Related news
Why do we buy impulsively and what does this mean for webshops?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians say food waste is as big a problem as climate change
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Alibaba International helps global retailers with new AI agents
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Inflation: stagnation instead of expected increase – 4.3% annual rate, 3.9% core inflation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >HEINEKEN Hungária’s “Net Zero Production” carbon reduction program won an award
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: every second employee struggles with stress, this is how we can protect ourselves against burnout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >