Amazon closes online store in China
Amazon.com Inc has announced that it will close its China online store by 18 July 2019, as the US e-commerce giant concentrates on the lucrative businesses of selling overseas goods and cloud services in the world’s most populous nation. The move underscores how Chinese e-commerce rivals have made it difficult for Amazon’s marketplace to set its feet in China. Alibaba’s Tmall marketplace and JD.com controlled 82 percent of the Chinese e-commerce market last year.
Related news
China tightens controls on livestream trade
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how they see the car of the future in China and Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >China’s place in the global economy: the future isn’t “Made in China”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Young people, night shopping, average spending of 2,000 forints in two minutes – this is how Auchan GO was launched, which became the Automated Store of the Year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >From October, pensioner vouchers will be worth more at PENNY
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We spend more than five full days a year drinking coffee
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >