Aldi and Lidl are expanding in America
A decade long supermarket battle in Europe is moving to the U.S.A., adding to the competitive pressure in an industry embroiled in a deflation-fueled price war.
Aldi, known for low prices on its private-label items, plans to spend 3.4 billion USD over the next five years to open 900 supermarkets, the company said Monday. The investment comes as its European discount rival, Lidl, prepares to open its first U.S. stores this week, with plans for as many as 100 by the summer of 2018. (origo)
Related news
Lidl, Novartis and HungaroControl are also among the best places to work
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Aldi launches ‘lickable’ wrapping paper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pressure on retail chains continues to grow — warns Lidl Hungary CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Premium drink, premium literature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

