Coca-Cola Japan to take soda giant’s only alcoholic drink nationwide
Coca-Cola in October will take an alcoholic drink nationwide in Japan as the global soft drink giant attempts to diversify its way out of the mature and crowded soda pop market with an “alcopop” offering.
Coca-Cola Japan last year began test-marketing Lemon-Do, a lemon chuhai, in the southwestern region of Kyushu, considered the home of chuhai, a type of premixed cocktail with shochu liquor. In October, the Japanese unit will begin shipping the canned alcoholic beverage to supermarkets and convenience stores across the nation, becoming the U.S. beverage giant’s sole unit to retail an alcoholic product.
Soda pop represents about 70% of the Coca-Cola group’s global beverage sales by volume.
Related news
YouGov Brand Footprint 2025: the favourite FMCG brands of shoppers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coca-Cola and Star Wars join forces to bring together the galaxy’s most beloved icons
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pernod Ricard partners with Dole in RTD tie-up
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Junior Prima Award Hungarian Awareness and Media Category 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This year’s Symbol of Sustainability winners announced
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Farmer Expo will be held again in Debrecen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >