Coca-Cola Japan to take soda giant’s only alcoholic drink nationwide
Coca-Cola in October will take an alcoholic drink nationwide in Japan as the global soft drink giant attempts to diversify its way out of the mature and crowded soda pop market with an “alcopop” offering.
Coca-Cola Japan last year began test-marketing Lemon-Do, a lemon chuhai, in the southwestern region of Kyushu, considered the home of chuhai, a type of premixed cocktail with shochu liquor. In October, the Japanese unit will begin shipping the canned alcoholic beverage to supermarkets and convenience stores across the nation, becoming the U.S. beverage giant’s sole unit to retail an alcoholic product.
Soda pop represents about 70% of the Coca-Cola group’s global beverage sales by volume.
Related news
A star is born – say hello to dirty soda!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pernod Ricard’s quarterly revenue drops
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coca-Cola To Introduce Mini 7.5-Ounce Cans In US Convenience Stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
REL EXPO in Jakabszállás again
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Shanghai Fair in Budapest has ended
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Euroshop is 60 years old
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

