Tesco introduces AI refrigeration technology to cut energy costs in the UK
Britain’s Tesco has introduced AI-based refrigeration technology to cut its energy costs by 10% and save more than 385 tonnes of carbon dioxide in its operations.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/6-7
As part of the pilot programme, the retailer has rolled out Star Refrigeration’s “Ethos AI” data-led performance optimisation and smart monitoring service, first to three and then to another five sites, saving 4 GWh of energy and reducing CO2 emissions by 385 tonnes in 21 months. //
Related news
TECHXPO 2025: AI is spreading faster than organizations can adapt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Packaging market sitting on a roundabout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians are already using AI platforms en masse for search
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
EU tax on ultra-processed foods and alcoholic beverages could come – EU’s first cardiovascular action plan is being prepared
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We spend record amounts during Black Friday sales, wage transparency is more than compliance
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian food exports open up to the Baltics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

