Tesco introduces AI refrigeration technology to cut energy costs in the UK
Britain’s Tesco has introduced AI-based refrigeration technology to cut its energy costs by 10% and save more than 385 tonnes of carbon dioxide in its operations.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/6-7
As part of the pilot programme, the retailer has rolled out Star Refrigeration’s “Ethos AI” data-led performance optimisation and smart monitoring service, first to three and then to another five sites, saving 4 GWh of energy and reducing CO2 emissions by 385 tonnes in 21 months. //
Related news
Publicis Groupe’s annual Goodwill message has arrived
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Energy costs can be reduced by up to a third with the Hungarian-developed LED system
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Barry Callebaut develops new chocolate recipes using AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
THE LATEST ISSUE OF TRADE MAGAZINE HAS BEEN PUBLISHED!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Even though half of Hungarians are stressed about Christmas gifts, we don’t compromise on quality
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >In addition to the wallet, values also matter – this is how Hungarians’ shopping is changing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

