Tesco introduces AI refrigeration technology to cut energy costs in the UK
Britain’s Tesco has introduced AI-based refrigeration technology to cut its energy costs by 10% and save more than 385 tonnes of carbon dioxide in its operations.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/6-7
As part of the pilot programme, the retailer has rolled out Star Refrigeration’s “Ethos AI” data-led performance optimisation and smart monitoring service, first to three and then to another five sites, saving 4 GWh of energy and reducing CO2 emissions by 385 tonnes in 21 months. //
Related news
Heineken’s Strongbow becomes first major alcohol brand to add NaviLens technology to packaging
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungary is at the forefront of agricultural digitalization
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coca-Cola aims to help solve the orange juice crisis with AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pensioner vouchers: each chain entices customers differently
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Extraordinary rush at Aldi: customers took home 290,000 clothes on the first day
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A taste journey at Auchan: customers are welcomed with the cuisines of 13 nations
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >