AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit, és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg operációjában.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kísérleti program keretében a kiskereskedő a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítményoptimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, minek eredményeképpen 21 hónap alatt 4 GWh-nyi energiát takarított meg, és 385 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást.
Az Ethos segítségével a Tesco képes volt hatékonyabban kezelni az előre jelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítményben felmerült eltéréseket, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentettek volna a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések energiaoptimalizálási szempontból „jelentős” javulást eredményeztek.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet ingatlanjaiban megemeli 1°C-kal, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlattal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” hozott. //
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >