(HU) Áder János az egyszer használatos műanyag eszközök kiváltásának új lehetőségéről beszélgetett podcastjában
Áder János köztársasági elnök kedden közzétett podcastjában Vaszkó Gáborral, a Civita Group Zrt. társtulajdonosával és vezetőjével beszélgetett többek között az egyszer használatos műanyag eszközök kiváltásának új lehetőségéről, a kukoricából készült ehető tányérról, pohárról. Vaszkó Gábor bemutatta a három évtizede szülei által egy Debrecen környéki faluban családi vállalkozásként alapított céget, amely kukoricatermesztéssel és feldolgozással foglalkozik Európa egyik legjobb kukoricatermesztő vidékén.
A klímaváltozás hatására Európa nagy részén már nem lehet toxinmentesen kukoricát előállítani, Magyarországon még igen. A vegyszer- és GMO-mentes termékek külföldön piaci előnyt élveznek. Nyugat-Európában megfizetik a minőséget, a műtrágya- és növényvédőszer-mentes termékeket, itthon azonban még meg kell ismertetni ezek előnyeit, értékét a fogyasztókkal – hangsúlyozta Vaszkó Gábor.
A szakember elmondta, hogy folyamatos az új fajták és agronómiai technikák keresése. Vaszkó Gábor elmondása szerint nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy fenntarthatóan, generációkon átívelően gazdálkodjanak, és ne zsigereljék ki a termőföldet. A körkörös gazdálkodás lényege, hogy gyakorlatilag semmilyen hulladék nem marad, mindent újra és újra felhasználnak, ahogy a természet is.
A cégvezető jelezte, hogy az egyszer használatos műanyagok – melyek forgalmazását a közelmúltban betiltották – helyettesítésére a kukorica feldolgozása során keletkező melléktermékeket használják. A fejlesztés eredményeként a malomipari melléktermékeket homogenizálják, és abból ehető, kifejezetten ízletes poharat, tányért készítenek, amely, ha nem fogyasztják el, hetek alatt elbomlik.
Áder János elmondta: ez a termék is megismerhető lesz a november végén kezdődő Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozó rendezvényén.
Az államfő ősszel indított podcast műsort Kék bolygó címmel környezetről, vízről, klímáról.
Related news
Blue planet: With soil renewal farming, the consumer can get healthier food
Soil renewal agriculture, the use of no-till technology, not only…
Read more >Sustainability on the shelf: what do shoppers think about packaging and the environment?
This article is available for reading in Trade magazin 2024/11…
Read more >Soft paper, hard market
The market for facial tissues and napkins underwent significant changes…
Read more >Related news
Why are parcel locker providers getting stuck? This data points to the reasons
Parcel terminals are becoming increasingly popular: this year, nearly three-quarters…
Read more >Sustainability and health: the rise of plant-based dairy products in Hungary
In recent years, plant-based dairy alternatives have gained significant popularity…
Read more >Milk and dairy products are becoming more expensive: what is behind the price increase?
The price of milk and dairy products has increased significantly…
Read more >