Gen Z shoppers love the physical customer experience
While the Gen Z generation loves their mobile devices, apps and social media, they also love engaging with physical retail store associates.
More than half, 58%, prefer the brick-and-mortar shopping environment, according to a Retail Zipline report focused on consumer shopping preferences.
A good majority, 69%, will take fashion advice from associates and 41% will engage with an associate if they like what they are wearing and 19% report genuine relationships wit specific store associates, according to a press release.
The report polled over 1,000 consumers, ages 18 to 24, in the U.S.
Related news
Could there be a turnaround?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >One in three people are too busy to meet friends during the holiday season
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
