Gen Z shoppers love the physical customer experience
While the Gen Z generation loves their mobile devices, apps and social media, they also love engaging with physical retail store associates.
More than half, 58%, prefer the brick-and-mortar shopping environment, according to a Retail Zipline report focused on consumer shopping preferences.
A good majority, 69%, will take fashion advice from associates and 41% will engage with an associate if they like what they are wearing and 19% report genuine relationships wit specific store associates, according to a press release.
The report polled over 1,000 consumers, ages 18 to 24, in the U.S.
Related news
Addressing Generation Z on the beverage market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Shopping habits of Generation Z
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Only old people quit, Generation Z just doesn’t do it anymore
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
AgriTech InnoExpo 2025 – where innovation meets nature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Trade Airlines flights have landed – photos and videos
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Large companies and experts join forces for job seekers in Kőbánya
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
