Walmart leads annual ranking of top 50 global retailers
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén, amely 2023 eleji működési teljesítményük alapján készült.
Megőrizte első helyét a Walmart a National Retail Federation „2024 Top 50 Global Retailers” című jelentése szerint. A második helyen az Amazon végzett. A Kantar által készített rangsorban a Top 10 kiskereskedő körében nem történt elmozdulás 2023 és 2024 között.
Az NRF megjegyezte, hogy a Walmartnak erőteljes online jelenlétével és a vásárlóknak szánt számos új pénzügyi forrással sikerült első helyét megtartania. Azt is megjegyezte, hogy a Walmart+ hirdetési platform tovább terjeszkedik az Egyesült Államokon kívül.
– A rangsorban szereplő legtöbb vállalat esetében a kiskereskedelmi forgalom és a nyereség annak ellenére nőtt, hogy megváltozott a vásárlók munkával kapcsolatos napirendje és személyes rutinja, valamint a vásárlási csatornák használata – mondta el David Marcotte, Global Insights and Technologies vezető alelnöke. – A vásárlók 2023-ban többször is úgy nyilatkoztak, hogy még több kényelmet várnak el a kiskereskedőktől, és azok a márkák voltak igazán sikeresek, amelyek a kényelemre összpontosítottak.
A top 25 globális kiskerekedő* (a teljes lista elérhető itt):
- Walmart (Egyesült Államok)
- Amazon (Egyesült Államok)
- Schwarz Group (Németország)
- Aldi (Németország)
- Costco Wholesale Corp.( Egyesült Államok)
- Ahold Delhaize (Hollandia)
- Carrefour (Franciaország)
- Seven & I (Japán)
- The Home Depot (Egyesült Államok)
- Ikea (Hollandia)
- Walgreens Boots Alliance (Egyesült Államok)
- Rewe (Németország)
- Apple (Egyesült Államok)
- Inditex (Spanyolország)
- Casino (Franciaország)
- Alibaba (Kína)
- AS Watson (Hong Kong)
- Jeronimo Martins (Portugália)
- Metro AG (Németország)
- Tesco (Egyesült Királyság)
- H&M (Svédország)
- Aeon (Japán)
- TJX (Egyesült Államok)
- Auchan (Franciaország)
- Ceconomy (Németország)
Forrás: Kantar Retail
A Kantar rangsorolási rendszere a kiskereskedőket hazai és nemzetközi kiskereskedelmi bevételeik alapján pontozza. A listára kerüléshez a kiskereskedőknek legalább három országban kell közvetlen befektetéssel rendelkezniük.
Chain Store Age
Related news
Mother’s Day gifts on sale from Tesco
In Hungary, we celebrate Mother’s Day on May 5 this…
Read more >NRF: Mother’s Day spending estimated to reach $33.5 billion
According to new survey data from the National Retail Federation…
Read more >CAFE FREI developed ALDI’s new own-brand coffees
ALDI Hungary further expanded its cooperation and product development with…
Read more >Related news
Euro zone inflation was 2.4 percent in April as well after March
In line with analysts’ expectations, annual inflation in the euro…
Read more >Gergely Suppan: the recession is clearly over in Hungary
The recession is clearly over in Hungary, from now on…
Read more >K&H: the inflation anomaly is clearly visible, but customers perceive it differently
Although inflation has slowed down a lot, according to the…
Read more >