Walmart leads annual ranking of top 50 global retailers
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén, amely 2023 eleji működési teljesítményük alapján készült.
Megőrizte első helyét a Walmart a National Retail Federation „2024 Top 50 Global Retailers” című jelentése szerint. A második helyen az Amazon végzett. A Kantar által készített rangsorban a Top 10 kiskereskedő körében nem történt elmozdulás 2023 és 2024 között.
Az NRF megjegyezte, hogy a Walmartnak erőteljes online jelenlétével és a vásárlóknak szánt számos új pénzügyi forrással sikerült első helyét megtartania. Azt is megjegyezte, hogy a Walmart+ hirdetési platform tovább terjeszkedik az Egyesült Államokon kívül.
– A rangsorban szereplő legtöbb vállalat esetében a kiskereskedelmi forgalom és a nyereség annak ellenére nőtt, hogy megváltozott a vásárlók munkával kapcsolatos napirendje és személyes rutinja, valamint a vásárlási csatornák használata – mondta el David Marcotte, Global Insights and Technologies vezető alelnöke. – A vásárlók 2023-ban többször is úgy nyilatkoztak, hogy még több kényelmet várnak el a kiskereskedőktől, és azok a márkák voltak igazán sikeresek, amelyek a kényelemre összpontosítottak.
A top 25 globális kiskerekedő* (a teljes lista elérhető itt):
- Walmart (Egyesült Államok)
- Amazon (Egyesült Államok)
- Schwarz Group (Németország)
- Aldi (Németország)
- Costco Wholesale Corp.( Egyesült Államok)
- Ahold Delhaize (Hollandia)
- Carrefour (Franciaország)
- Seven & I (Japán)
- The Home Depot (Egyesült Államok)
- Ikea (Hollandia)
- Walgreens Boots Alliance (Egyesült Államok)
- Rewe (Németország)
- Apple (Egyesült Államok)
- Inditex (Spanyolország)
- Casino (Franciaország)
- Alibaba (Kína)
- AS Watson (Hong Kong)
- Jeronimo Martins (Portugália)
- Metro AG (Németország)
- Tesco (Egyesült Királyság)
- H&M (Svédország)
- Aeon (Japán)
- TJX (Egyesült Államok)
- Auchan (Franciaország)
- Ceconomy (Németország)
Forrás: Kantar Retail
A Kantar rangsorolási rendszere a kiskereskedőket hazai és nemzetközi kiskereskedelmi bevételeik alapján pontozza. A listára kerüléshez a kiskereskedőknek legalább három országban kell közvetlen befektetéssel rendelkezniük.
Chain Store Age
Related news
ALDI: another significant price reduction for Hungarian families
ALDI Hungary remains committed to Hungarian customers and is helping…
Read more >Tesco starts its 2025/26 financial year with another store opening
Tesco opened its newest store on Pozsonyi út in Budapest’s…
Read more >Amazon, Unilever and Colgate-Palmolive team up to alleviate hygiene poverty
Amazon is partnering with Unilever, Colgate-Palmolive and other leading brands…
Read more >Related news
Hungarian McDo and one of the most popular duos in Hungarian content production are preparing for a special collaboration
McDonald’s and one of the country’s most successful content producers,…
Read more >Winning steps in the world of Hungarian brands
In 2024 the MagyarBrands Programme assessed the business performance of…
Read more >GREEN BRANDS 2024 – sustainability awards for a green future
The GREEN BRANDS 2024 regional gala, held in Vienna’s historic…
Read more >