A növényi alapú joghurtok piaca 2033-ra értékben 12,1 milliárd dollárra bővülhet
Az egekbe szökött a tejmentes, tisztán növényi alapú joghurtok iránti kereslet világszerte.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Az előrejelzések szerint a globális vegán joghurtpiac 2033-ra értékben 12,2 milliárd dollárra duzzad, miközben átlagos éves növekedési üteme (CAGR) eléri a 6%-ot. Egy nemrégiben közzétett jelentésben a szakértők kijelentették, hogy a piacot az olyan alternatívák iránti növekvő kereslet mozgatja, mint a zab, szója, kesudió és mandula.
A jelentés szerint a fogyasztók érdeklődését e termékek iránt részben az egészség motiválja. Úgy vélik, hogy a világ lakosságának mintegy 68%-a szenved a laktóz megemésztésének csökkent képességétől. Emellett a tejtermékek vásárlásának környezeti hatásai is egyre inkább tudatosulnak: a tejipar a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátáshoz mintegy 4%-kal járul hozzá, emellett hatalmas mennyiségű földet és édesvizet használ fel. A jelentés a tejtermékek etikai vonatkozásairól is említést tesz.
Ma már számos márka szolgálja ki azokat, akik nem fogyasztanak tejből készült joghurtokat. Az olyan teljesen vegán márkák mellett, mint az Alpro, az Oatly, a Follow Your Heart és a Nush, számos tejipari vállalat, például a Petit Filous és a Müller is kínálja termékeinek növényi alapú változatait. //
Related news
Plant-based meat substitutes need new messages in 2024
Sales of the category, which initially exploded due to a…
Read more >Plant-based foods are taking over
Both manufacturers and distributors in the plant-based segment are trying…
Read more >Waitrose introduces oat milk coffee vending machine
Waitrose has introduced a vending machine specifically designed to serve…
Read more >Related news
Edeka builds a recyclable supermarket
Germany’s leading supermarket chain Edeka is building a new store…
Read more >Mondelēz seeks to work with tech startups focused on ingredients, packaging and sustainability
The snacking giant said the companies it partners with as…
Read more >Reacty Digital research: Shrinking products, growing information
In Hungary, starting from March 1, 2024, larger food retailers…
Read more >