Perplexity now competes with the biggest players
AI-powered search engine Perplexity’s shopping assistant, launched in the US, not only allows product search and comparison, but also instant shopping.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01
With this move the company has become a serious competitor to Amazon and Google Shopping. With the new tool Perplexity subscribers can review and compare product information and ratings, and make a direct purchase with the one-click checkout feature. The search engine displays product data sheets summarising product features, prices and reviews. //
Related news
AI Governance – competitive edge or risk?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI Readiness Index 2025: we are more prepared now
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Hogyan viszonyulnak a hazai étteremvezetők a mesterséges intelligenciához?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail sales in a trap of uncertainty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: retail turnover in October exceeded the same period of the previous year by 3.1 percent and the previous month by 0.5 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A record amount of donations was collected in the Food Bank’s charity campaign.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

