The GVH considers the protection of vulnerable consumers as a priority
The Hungarian Competition Authority (GVH) considers the protection of vulnerable consumers as a priority for many years.
These vulnerable consumers can be more easily influenced by advertisements and offers, due to their state of health, age or financial difficulties.
The GVH investigated the practice of product demonstrations within 10 competition supervision proceedings in the past five years (between 2010 and 2014), and imposed fines several times.
Related news
All tested animal equipment failed the NKFH laboratory test
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Consumer Protection Authority has ordered an Advent food safety inspection
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Consumer compensation and fines – one billion forints worth of lessons learned from the GVH AboutYou case
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A surprising turn on eMAG: more people are ordering PCs on installments than refrigerators this Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Christmas plastic dumping: why and how to reduce waste during the holidays?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EY: There is a climate plan, but little real action
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

