Shopping habits of Generation Z
According to a survey of 1,000 people conducted by US digital recipe-based shopping platform Chicory, Generation Z is increasingly conscious about food shopping.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/10.
Due to economic uncertainty, more than a third of Gen Z members have cut their food budget. Eating out is less frequent: 71% prefer to cook at home, often recreating their favourite takeaway meals. 72% regularly use online recipes to save money, which often encourages them to try new, cheaper or private label products.
Related news
Trophies served on a tray
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Diseases create disturbances on the poultry market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Roland Kelemen wins the Hungarian final of the Bocuse d’Or again
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cooked with mayonnaise
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Knowledge transfer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >