Danone would give the Michel et Augustin brand to Ferrero
French food company Danone is in exclusive talks with Italian chocolatier Ferrero to sell its Michel et Augustin brand, whose cakes, cheeses and cold meats are popular on French supermarket shelves.
“Michel et Augustin is a very popular brand, but it does not fit into our investment priorities in the framework of the Renew Danone strategy”
– stated the Deputy CEO of the Danone Group, Juergen Esser.
“This is the best way to create long-term value while creating opportunities for Michel et Augustin to grow under his leadership at Ferrero.”
The Michel et Augustin brand was launched in 2004 by entrepreneurs Augustin Paluel-Marmont and Michel de Rovira and was acquired by Danone in 2016 as part of Danone Manifesto Ventures.
Their products are sold in the markets of six other countries besides France.
Related news
Ferrero Rolls Out Five New Products
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nutella Plant-Based makes Hungarian debut
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Artists and pink trucks raise awareness of the fight against breast cancer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hatszoros Hungaropack-díjas lett a DS Smith – új szintre emeli a fenntartható csomagolás innovációját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Vár a Rossmann Ízkuckó – 12 héten át tartó finom meglepetések a hűséges vásárlóknak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >