Carrefour uses blockchain technology to track the path of milk
French retail giant Carrefour is using blockchain technology to let consumers trace information about the source of its milk products. Starting this month, the company will start selling Carrefour Quality Line micro-filtered full-fat milk featuring QR codes on the packaging. Consumers will be able to scan the code with smartphones and access an interface which will give them a lot of information.
Related news
Müller sells DTC business Milk & More to UK group Freshways
The dairy group made the decision to sell following a…
Read more >Minden várakozást felülmúlt idén az Anuga
A világ első számú élelmiszer- és italszakmai vására, az Anuga…
Read more >A precision milk production laboratory was built in Kaposvár
A so-called precision milk production laboratory featuring the most modern…
Read more >Related news
Robotizált eperfarm
A Csehországi Brno melletti Ráječek-farmon az eper termesztését és betakarítását…
Read more >Októbertől csökken a francia kenyerek és pékáruk sótartalma
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlására Franciaországban csökkentik a pékáruk sótartalmát,…
Read more >Október végéig tartott a körteszüret Magyarországon
Egészen október végéig elhúzódott el a hazai körteszezon. Magyarországon közel 2000…
Read more >