Aldi eliminates 2 million pieces of plastic from Easter range
Aldi has removed two million pieces (29 tons) of throwaway plastic from its seasonal confectionery range for Easter this year. Aldi gave some of its Easter eggs a square-shaped bottom, so they don’t have to be supported with inner plastic packaging – eliminating the need for plastic entirely. The discounter is making changes in its private label Easter eggs to turn them 100-percent plastic-free.
Related news
“Bamboo plastic”: stronger than traditional plastic, yet decomposes in 50 days – a new raw material could be used in packaging
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Red Bull launches new product in ALDI stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Debate at Aldi’s new checkouts: speed or stress?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
German wholesale prices rose both year-on-year and month-on-month in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Food inflation in Romania accelerated to 9.88 percent in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Palkovics discussed the green future in Sopron
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >