Már nyolcan csatlakoztak az önkéntes élelmiszerjelölési rendszerhez
Az FMCG-szektor nyolc multinacionális nagyvállalata a Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's, a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever itthon is részletes tápanyag információkat nyújt termékei címkéin.A rendszerhez csatlakozott cégek készítményeik csomagolásán a mostaninál
teljesebb formában tüntetik fel a jövőben a tápanyag-információkat:
az egy adagra vetített energia (kilokalória) tartalmat vagy hosszabb
változatban az energia, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium mennyiséget,
illetve azt, hogy ezek a tápanyagok egy felnőtt napi tápanyagszükségletének
hány százalékát teszik ki. Ezt az értéket nevezik magyarul INBÉ-nek, azaz
Irányadó Napi Beviteli Értéknek, ami nemzetközi ajánlások szerint napi 2000
kilokalória. .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >