Kezdődnek az újranyitások
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására A Benelux államokban éledezik a kereskedelem, Amszterdamban újra megnyitotta kapuit a De Bijenkorf áruház.

Újra kinyitott a De Bijenkorf áruház Amszterdamban
Egyre több üzletlánc nyit meg a Benelux országokban, de a bejárati rendet és a távolságtartást továbbra is betartjuk – kezdi beszámolóját Leo van de Polder, a Shop! Global Development Directora, korábban a POPAI Benelux ügyvezetője.
Változni és változtatni kell
Szinte minden kereskedelmi területen találnak nyitva tartó üzletet a holland fogyasztók. Mehetnek az IKEA-ba lakberendezési cikkekért, a Hornbach-ba barkácsáruért, az Aveve-be kertészeti termékekért, az Action-be háztartási dolgokért, kozmetikumokat pedig a Douglas és az ICI Paris XL polcairól válogathatnak. A kis szakboltok, hentesek, pékek, kényelmi boltok és a könyvesboltok is nyitva tartanak. Természetesen a vírushelyzeti szabályok betartásával.

A Benelux államokban a fogyasztók 93%-a gyökeres változásokat vár a koronavírus hatására
A legfrissebb kutatások szerint a Benelux államok lakói 93%-a szerint gyökeres változások szükségesek a koronavírus miatt, amit a márkáknak és vállalatoknak a fizikai környezetükben eszközölt változásokkal le kell követniük.
Stílusos üzenet, dizájnos eladótér
Izgalmas eseményként várták Amszterdamban az április 29. szerdát, amikor az ikonikus De Bijenkorf áruház újra megnyitotta kaput a vásárlók előtt. A luxusmárkákat felvonultató patinás épület előtt türelmesen várakoztak a média képviselői és a vásárlók, egymást köz tartva az ajánlott 1,5 métert, hiszen csak limitált számú látogató tartózkodhat egyszerre az áruházban. Szinte minden csatornán jó előre beharangozták az újranyitást, a klasszikus és a digitális híradások mellett elegáns, perszonalizált üzeneteket is küldtek törzsvevőiknek és a vásárlási véleményvezéreknek.

Az áruház bejárata előtt várakozó érdeklődők tartják a távolságot
Már a bejárat előtt felfestették az ajánlott távolságot a bebocsájtásra várakozók számára. Minden belépési kapunál piktogramokkal illusztrálva leírják a vásárlás szabályait, amiket osztályonként még részletesebben bemutatnak és több helyen kézfertőtlenítő adagolót is kihelyeztek.

Bejáraton kívül és az osztályokon is plakátokkal hívják fel a figyelmet a vásárlás szabályaira
Padlómatricával jelzik az 1,5 méter távolságot, hol sávosan, hol körrel megjelenítve. A dolgozók pólóján is kör alakú kitűző jelzi ugyanezt. A torlódások elkerülésére az üzletekben egyirányúsították a haladási útvonalat, amit nyilakkal jeleznek.

Jelölések, nyilak, körök egyértelműsítik a vásárlási szabályokat
A mozgólépcső használatakor is tartani kell a távolságot, aminek a betartását szintén nyilak segítik. A vendéglátó egységek még zárva tartanak és bizonyos, testközelséget igénylő szolgáltatások, például a szépségápolási tanácsadás, sminkelés szünetel, amit a honlapon előre és a helyszínen megállító táblákkal jeleznek. Kérik, hogy az árucikkek felesleges tapogatását kerüljék a vevők.

A mozgólépcsőn is tartani kell a távolságot
Kiírásaikban biztosítják a vásárlókat, hogy minden nap gondosan takarítanak és fertőtlenítenek az egész áruházban. A kasszáknál öntapadós kommunikáció kéri az érintésmentes vagy bankkártyás fizetést. A bármilyen betegséggel, megfázási tünettel küzdő vásárlókat kérik, hogy online vásároljanak az áruház honlapján keresztül.
Még nem minden olyan, mint régen, ezért a vásárlók megértését és előzetesen a honlapon való tájékozódást kérik. De ami változatlan, az inspiráló kollekciók, a számtalan meglepetést tartogató óriási márkaválaszték és a különleges kiszolgálás – ígéri a 150 éves múltra visszatekintő áruház.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Breaking News: Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz dispay
A vásárláshelyi marketing iparágban a magyar kreativitás versenyképes és nemzetközi…
Tovább olvasom >SHOP! Ideation
Lapzártánkkor tették közzé a hírt, hogy a SHOP! USA&Canada éves konferenciáját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >