Kezdődnek az újranyitások
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására A Benelux államokban éledezik a kereskedelem, Amszterdamban újra megnyitotta kapuit a De Bijenkorf áruház.
Egyre több üzletlánc nyit meg a Benelux országokban, de a bejárati rendet és a távolságtartást továbbra is betartjuk – kezdi beszámolóját Leo van de Polder, a Shop! Global Development Directora, korábban a POPAI Benelux ügyvezetője.
Változni és változtatni kell
Szinte minden kereskedelmi területen találnak nyitva tartó üzletet a holland fogyasztók. Mehetnek az IKEA-ba lakberendezési cikkekért, a Hornbach-ba barkácsáruért, az Aveve-be kertészeti termékekért, az Action-be háztartási dolgokért, kozmetikumokat pedig a Douglas és az ICI Paris XL polcairól válogathatnak. A kis szakboltok, hentesek, pékek, kényelmi boltok és a könyvesboltok is nyitva tartanak. Természetesen a vírushelyzeti szabályok betartásával.
A legfrissebb kutatások szerint a Benelux államok lakói 93%-a szerint gyökeres változások szükségesek a koronavírus miatt, amit a márkáknak és vállalatoknak a fizikai környezetükben eszközölt változásokkal le kell követniük.
Stílusos üzenet, dizájnos eladótér
Izgalmas eseményként várták Amszterdamban az április 29. szerdát, amikor az ikonikus De Bijenkorf áruház újra megnyitotta kaput a vásárlók előtt. A luxusmárkákat felvonultató patinás épület előtt türelmesen várakoztak a média képviselői és a vásárlók, egymást köz tartva az ajánlott 1,5 métert, hiszen csak limitált számú látogató tartózkodhat egyszerre az áruházban. Szinte minden csatornán jó előre beharangozták az újranyitást, a klasszikus és a digitális híradások mellett elegáns, perszonalizált üzeneteket is küldtek törzsvevőiknek és a vásárlási véleményvezéreknek.
Már a bejárat előtt felfestették az ajánlott távolságot a bebocsájtásra várakozók számára. Minden belépési kapunál piktogramokkal illusztrálva leírják a vásárlás szabályait, amiket osztályonként még részletesebben bemutatnak és több helyen kézfertőtlenítő adagolót is kihelyeztek.
Padlómatricával jelzik az 1,5 méter távolságot, hol sávosan, hol körrel megjelenítve. A dolgozók pólóján is kör alakú kitűző jelzi ugyanezt. A torlódások elkerülésére az üzletekben egyirányúsították a haladási útvonalat, amit nyilakkal jeleznek.
A mozgólépcső használatakor is tartani kell a távolságot, aminek a betartását szintén nyilak segítik. A vendéglátó egységek még zárva tartanak és bizonyos, testközelséget igénylő szolgáltatások, például a szépségápolási tanácsadás, sminkelés szünetel, amit a honlapon előre és a helyszínen megállító táblákkal jeleznek. Kérik, hogy az árucikkek felesleges tapogatását kerüljék a vevők.
Kiírásaikban biztosítják a vásárlókat, hogy minden nap gondosan takarítanak és fertőtlenítenek az egész áruházban. A kasszáknál öntapadós kommunikáció kéri az érintésmentes vagy bankkártyás fizetést. A bármilyen betegséggel, megfázási tünettel küzdő vásárlókat kérik, hogy online vásároljanak az áruház honlapján keresztül.
Még nem minden olyan, mint régen, ezért a vásárlók megértését és előzetesen a honlapon való tájékozódást kérik. De ami változatlan, az inspiráló kollekciók, a számtalan meglepetést tartogató óriási márkaválaszték és a különleges kiszolgálás – ígéri a 150 éves múltra visszatekintő áruház.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >