Innovációk a kortalanul szép bőrért

Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

A pénzügyi megszorítások hatása a személyes higiénia piacán is érezhető, noha a hidegebb időjárás szükségessé tenné a fokozott védelmet. Öröm az ürömben, hogy itt a karácsonyi szezon, a termékek átlagos forgalma ebben az időszakban szinte megduplázódik. A gyártók a bőr mélyéig ható innovációkkal készülnek az év végi szezonra.Az arcápolási piac négy alapvető kategóriájában a forgalom évek óta hasonló, a legtöbb innováció a piac kétharmadát jelentő arckrém szegmensben történik. A klasszikus nappali és éjszakai krémet tartalmazó kategória az évek során lotionökkel, szérumokkal, pasztákkal bővült. Lassan, de biztosan növekszik az arcápoló kendők értékesítése, csökkenésre kényszerítve az arclemosók és maszkok szegmensét.

Arcra fel!
Az idei évben több újdonsággal is kirukkoltak az arckrémgyártók. A Beiersdorf megduplázta a Nivea Visage termékekben felhasznált Q10 enzim mennyiségét, és a Q10 koenzim a női termékek után a férfias vonalon is megjelent, a revitalizáló Q10 krém E-vitamint és B5-provitamint is tartalmaz. A márka kiteljesedését jelzi, hogy megjelent a Nivea For Men DNAge család, amely a 35 év feletti férfiakat támogatja a ráncok elleni harcban.
Az Eucerin a hyaluronsav-tartalmú termékeivel hódított. A Vichy a Detoxerine-nek köszönhetően tisztább, méreganyagmentesebb arcbőrt ígér, a bőr rostállományának javítására Fibrocyclamide-dal dúsították arcápolási termékeiket.
A Vichy idei újdonsága, a Liftactiv CxP. A termékben található speciális fehérjék, peptidek (P) és C-vitamin (C) gondoskodnak róla, hogy regenerálódjon a bőr, a hatóanyag serkenti a sejtek és a rostok újjáépülését is. Nem a bőrfelszínen hat, hanem speciális formájából a bőr mélyebb rétegeiben folyamatosan szabadul fel az aktív C-vitamin, ezért hosszasabban érezhető a kedvező hatása. A cég Aqualia Thermal termékcsaládjában a termálvíz és a Hyaluronine Activ hatóanyag mikrokapszulákba zárva fejti ki hatását a sejtek mélyén.
Az Estée Lauder újdonsága a Perfectionist (CP+) szérum. A cég kísérletei során a termék intenzív hatásának köszönhetően két órán belül látható módon csökkentek a ráncok. A pumpás kiszerelés biztosítja, hogy még az érzékeny összetevők is megőrizzék szavatosságukat, hiszen a készítmény így nem érintkezik levegővel, és adagolás során a kéz sem vihet semmilyen szennyező anyagot a krémbe.
A Helia-D az arcápolási kategóriában 14-féle referenciával van jelen – tudjuk meg Ireghy Attila kereskedelmi igazgatótól. Ezen a piacon nagyon erős a márkahűség, hiszen alapvetően bizalmi termékekről van szó, ezért természetesen a legtöbbek által évtizedek óta ismert classic 4-féle termékvariánsa adja a Helia-D forgalmának jelentős hányadát.
– Sajátos helyzetben vagyunk, hiszen a közel 30 éves márka jellegéből, a hozzá kapcsolódó nosztalgikus érzésekből adódóan a fő vásárlóközönségünk a 40 feletti korosztály – jelzi Ireghy Attila. – Jelenleg a legnagyobb feladatunk, hogy kissé szélesítsük a célcsoportot, a fiatalabb, 30 fölötti hölgyeket is megnyerjük termékeinkkel. Ennek megfelelően bővítjük termékportfóliónkat is, és igyekszünk megoldást nyújtani bőrproblémáikra, igényeikre. Legújabb fejlesztéseink közül a trendekhez igazodó, Hyaluron savat és licsikivonatot is tartalmazó Helia-D Fruit Selection arckrémek forgalmi adatai a legígéretesebbek.

A télen is ápolt kezekért
A Nielsen 2008. január–augusztusi adatai csökkenést mutatnak a kézkrémek eladásában volumen és érték szempontjából is, ami valószínűleg a jelenlegi gazdasági helyzettel magyarázható.
– A kézkrémpiac nagyon érzékeny része a testápolás kategóriának: sok fogyasztó ugyanis nem vásárol külön kézkrémet, hanem a jól megszokott és bevált testápoló termékeit használja kezei ápolására – hívja fel figyelmünket Vida Adrienn, az Unilever trade marketing assistant managere. – Valószínűsítjük, hogy azok a fogyasztók is, akik eddig rendszeresen használtak kézápoló termékeket, a kedvezőtlen gazdasági helyzet hatására lemondanak a kézkrémről, és testápolóval helyettesítik azt.
A vezető kézkrémmárkák közül 2008-ban csak a Dove tudott nőni jelentős, 30 százalékot meghaladó mértékben, ami az idén bevezetett két újdonságnak és kézkrémfókuszuknak köszönhető. Év elején a Pro-Age termékcsalád tagjaként került a boltokba a Dove Pro-Age kézkrém, mely kifejezetten a 45 év feletti nők bőrápolási igényeit elégíti ki, segít eltüntetni a májfoltokat és a ráncokat. A Dove intenzív kézkrém extra száraz bőrre 2008 augusztusában került a boltok polcaira.
Az immár öttagúra bővült Nivea Hand termékcsalád legfrissebb tagja, a DNAge Zone Action sejtmegújító formulát tartalmaz. Az összetevőt eredetileg a Nivea arcápolás innovációjaként fejlesztették ki, mostanra azonban az új technológia az érett kézbőr speciális igényeire is alkalmazhatóvá vált.
Az ugyancsak Beiersdorf Atrix márka évek óta alig kommunikál, de ismertsége még mindig magas a magyar vásárlók körében. A brand csupán két termékkel, intenzív és hidratáló változattal van jelen a hazai piacon. A világ más táján avokádótartalmú kéz- és körömápolót is forgalmaznak.

A lehető legközelebb a potenciális vásárlókhoz
Az Unilever fontosnak tartja, hogy a fogyasztók minél több helyen találkozhassanak újdonságaikkal, ezért igyekeznek olyan hoszteszpromóciós mechanizmusokat kidolgozni, ahol a vásárlók – akár vásárlás előtt – kipróbálhatják az Unilever termékeit. A cég az áruházi tesztek mellett rendszeresen húzat be a női lapokba mini termékeket, s az akciós összecsomagolással is erősíti az újdonságok forgalmát.
A Helia-D gyártója úgy véli a nagy multinacionális márkákhoz képest korlátozottak a marketinglehetőségeik, ezért a klasszikus trade marketing eszközökön (promóciók, összecsomagolások) túl női lapokban elhelyezett termékmintákkal is támogatják az értékesítést.
A Helia-D a negyedik legismertebb és eredményesebb márka a piacon, ami értékben 8, volumenben pedig 10 százalék fölötti részesedést jelent. Büszkék vagyunk erre az eredményre, hiszen más hazai tulajdonú márka nemigen tudott megkapaszkodni ezen a piacon, ráadásul ezt az eredményt versenytársainknál lényegesen szerényebb marketingköltéssel tudtuk elérni – hangsúlyozza Ireghy Attila.
A Nivea ősszel több kereskedelmi lánccal kezdett közös akciókba. Október elején a Corában Nivea, Labello vagy Atrix terméket minimum ezer forint értékben vásárlók között öt Philips televíziót és iPod-ot sorsoltak ki. Ezt követően a Tescóban Beiersdorf termékeket vásárlók között sorsoltak ki különböző nyereményeket. Az Intersparban karácsonyig érvényes akció szerint értékes Sony nyeremények várnak a Nivea és Atrix termékek vásárlóira. A dm-ben december 17-ig arcápoló terméket vásárlók nyereménye egy évre elegendő Nivea termék a Beiersdorftól.
Ősszel a Dove testápolókhoz csomagolt Dove intenzív kézkrém extra száraz bőrre ajánlattal találkozhattak a vásárlók a hiper- és drogériacsatornában. A cég karácsonyi csomagjai közül kettőben megtalálhatók az új kézkrémek. Az egyik ajándékcsomagban a Dove kézkrém mellett egy Dove testápoló és egy manikűrkészlet található, mely 3 variánsával 3 célcsoport igényeit elégíti ki. A másik országos csomagnál a vásárlók által kedvelt neszesszerbe került be egy testápoló és egy tusfürdő a kézkrém mellé. Ezen felül partnerspecifikus csomagokban is megtalálhatók a Dove kiváló kézkrémjei.
A Helia-D karácsonyi díszdobozaiban megtalálhatók a classic és a new generation termékcsalád tagjai is. Ebben az időszakban a piacon is újdonságnak számító marketing-együttműködés keretében kerül a polcokra a Helia-D Fruit Selection termékcsalád két új tagja, a száraz és extra száraz testápoló is, amelyet intenzív sajtó- és on-line kampánnyal támogat a cég.
E.-H. Sz.