Hatalmas hirdető figyelmezteti a Facebookot és a Google-t
Az Unilever, a világ egyik legnagyobb hirdetője kevesebbet fog költeni marketingre a techóriásoknál, mint a Google és a Facebook, ha ezek a platformok továbbra is a megosztottságot erősítik, terjesztik a gyűlöletet vagy nem tudják megvédeni a gyereket – írja a Financial Times és a Reuters nyomán a forbes.hu.
A lehetséges lépést az Unilever marketingigazgatója, Keith Weed jelentette be a szilícium-völgyi Interactive Advertising Bureau című konferencián.
“A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként nem létezhetünk olyan környezetben, ahol a vásárlóink nem bíznak abban, amit online látnak” – mondta Weed a hallgatóságnak. A vezető szerint hirdetési költségvetésük negyedét fordítják online hirdetésekre, amik alig átláthatóan jelennek meg.
Az aktivisták, techóriások korábbi alkalmazottai és a jogalkotók már régóta kritizálják a cégeket, amiért semmilyen átláthatóság nincs a platformjaikon, illegális, szélsőséges tartalmakat és álhíreket terjesztenek. A Google-nek régóta problémája van azzal, hogy meggyőzze a hirdetőket: biztonságos környezetben jelenik meg a reklámjuk. Több botrány miatt már többen jelezték, hogy bojkottálni fogják a felületet.
Weed azt mondta, inkább olyan platformokba fognak befektetni, amelyek felelősségteljesen viselkednek, és pozitív hatásuk van a társadalomra. (forbes.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >