Harminc magyar bor került be a Külgazdasági és Külügyminisztérium idei borválogatásába
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) idei borválogatásába idén 30 kiváló minőségű magyar bor került, ezek képviselik a magyar borkultúrát a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein. A borokat hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón mutatták be.
Balogh Csaba, a KKM közigazgatási államtitkára elmondta, hogy a tárca már 17 éve figyel a magyar borok célzott megjelenítésére. A borvidékek egyedi adottságaiból és a pincészetek évszázados tudásából minden évben születnek ugyanis olyan borok, amelyek az országkép-formálás eszközeivé válhatnak a diplomáciai kapcsolatokban – tette hozzá.
A borokat szakmai zsűri választja ki minden évben, kizárólag magyar szőlő- és borfajták kerültek a válogatásba, például a kadarka, a kéknyelű, az Irsai Olivér, vagy a furmint. Miután 2017 a furmint éve volt, ez a fajta hangsúlyos eleme a mostani borválogatásnak.
A szelekció során a KKM stratégiai partnere volt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), szakmailag pedig a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) véleményére hagyatkoztak nagymértékben. Emellett lengyel, cseh és szlovák borszakértőket is bevontak a munkába a V4 magyar elnökség kapcsán.
Mészáros Gabriella, a borválogatás zsűriének elnöke arról beszélt, hogy a mostani válogatás azért volt izgalmasabb az előzőeknél, mert a V4-ek három másik társországnak szakértői is részt vettek a bírálatban. A borválogatás azonban nem verseny, a fő szempont ugyanis az volt, hogy – a Kárpát-medence adottságait kihasználva – olyan borokat lehessen megmutatni, amelyeket máshol nincsenek – szögezte le.
Hajdu Zoltán, a HNT szakmaközi részlegvezetője az MTI-nek azt hangsúlyozta: a KKM, az MTÜ, valamint a HNT háromoldalú együttműködése azt célozza, hogy a közösségi és az állami bormarketing minél egységesebb és hatékonyabb legyen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Turisztikai versenyképességet erősítő támogatási program indul 15 milliárdos keretösszeggel
A turisztikai ágazati szereplők versenyképességét erősítő támogatási program indul: a…
Tovább olvasom >MTÜ: hatvanmillió forintos segítség a Hotel Silvanus helyreállításához
Március elején égett le a térség egyik leglátogatottabb szállodájának, a…
Tovább olvasom >MTÜ: nőtt a húsvéti forgalom a szálláshelyeken
A tavalyi ünnepi hosszú hétvégéhez képest 3 százalékkal magasabb forgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >