A fogyasztói bizalom megőrzése áll a GVH új stratégiájának középpontjában
A kommunikációs csatornák ugrásszerű növekedése és az új technológiák elterjedése miatt korábban soha nem látott mértékben képesek befolyásolni vásárlóikat a cégek. Az agresszív marketing tevékenység azonban könnyen vezethet a fogyasztók bizalmának elvesztéséhez. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) új stratégiájával egyszerre segítheti a vállalatokat és a felhasználókat – hangzott el az EY versenyjogi konferenciáján.
A magyarok 92 százaléka jobban bízik a felhasználók által generált tartalmakban (például blogok, influencerek) mint a hagyományos reklámokban. Az interneten történő tájékozódásnak köszönhetően a vásárlás folyamata jelentősen lerövidült. A fogyasztók akár 5-10 évre szóló döntéseket is órákon belül szeretnének meghozni, mint egy telekommunikációs vagy pénzügyi szolgáltató kiválasztása – emelték ki a GVH és az EY szakmai rendezvényén.
Ennek köszönhetően a vásárlók figyelméért indított harc is egyre kiélezettebb lett.
„A mesterséges intelligencia megjelenése forradalmi változást hozott a kereskedelmi gyakorlatokban. A technológia lehetőséget teremt a személyre szabott és egyedi vásárlási élmény kialakítására. A vállalatok egyre könnyebben tudják irányítani, milyen termékeket és árakat ajánlanak a fogyasztóknak, ami könnyen agresszív marketing tevékenységhez vezethet. Ez a gyakorlat pedig az emberek bizalmának elvesztését és súlyos versenyfelügyeleti bírságokat vonhat maga után” – hangsúlyozta Sefer Iván, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda irodavezető partnere.
A cégeknek nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a vásárlók hiteles, érthető és egyértelmű tájékoztatására. Ebben segítségükre lehet, ha külső szakértő segítségével felülvizsgálják compliance tevékenységüket.
Az elmúlt években a GVH figyelme is a digitális és adatalapú gazdasághoz köthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok irányába fordult. A netes vásárlások alatt kialakuló fogyasztói sérelmek minél hatékonyabb kezelésének érdekében a szervezet digitális fogyasztóvédelmi stratégiát tett közzé. Az online kereskedelem speciális jellemzői, de különösen a vásárlók döntési sajátosságai ugyanis új versenyfelügyeleti eljárások alkalmazását igénylik.
Kapcsolódó cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Egyedülálló, objektív mutatókon alapuló pályázat indul: megnyílt a HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerés pályázati időszaka
A Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerést azok az idehaza működő…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >