Újabb csúcsot döntött a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban
Soha ilyen magas nem volt a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban (7,4%) a Kantar friss adatai szerint. A német diszkontvállalat 22%-os forgalomnövekedésről számolt be az előző évhez képest.
Az Aldi a kutatóintézet közlése alapján 24,4%-os forgalomnövekedéssel továbbra is a leggyorsabban növekvő lánc a szigetországban.
Az Asda eladásai – az ágazati átlagot megelőzve – 6,1%-kal nőttek, így részesedése stabilan 14% maradt. A Tesco piaci részesedése 3,9%-os forgalomnövekedést követően 27,2%-ot ért el. A Sainsbury’s 4,3%-kal növelte eladásait, míg a Co-op 6%-os piaci részesedést ért el, és 3,5%-kal bővült forgalma.
A Waitrose piacrésze szintén 4,5% volt, a fagyasztott élelmiszereket árusító Iceland pedig 2,3%-os részesedés mellet 6,1%-os forgalombővülésről adott hírt. Az Ocado a piacból 1,7%-ot hasít ki, derült ki a kutatásból.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói tanulmányokért felelős vezetője elmondta: „Immár több információval rendelkezünk a vásárlók növekvő költségek csökkentésére irányuló stratégiáit illetően, és látjuk, hogy különösen a saját márkás termékek eladásai növekednek ütemesen, legutóbb éves szinten 11,7%-kal.
„A legolcsóbb saját márkás termékek ára 46,3%-kal emelkedett, de mivel a fogyasztók az évnek ebben az időszakában szeretnének helyet találni az élvezeteknek, ez a spektrum másik végén is növekedést eredményez. A prémium saját márkás termékek eladásai 6,1%-kal 461 millió fontra nőttek novemberben.”
Az Egyesült Királyságban egyébként novemberben közel két év óta először csökkent az élelmiszer-infláció, igaz, hogy mértéke továbbra is rekord magas.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Az Aldinál nőnek a reálbérek az idén
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-nél 8 százalékkal emelik a béreket…
Tovább olvasom >Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >